Aktualności

Oszuści ponownie działają

Data publikacji 27.09.2012
gwiazdaWczoraj w Turku doszło ponownie do oszustwa na szkodę starszej osoby. Sprawca pod pozorem załatwienia pracy wyłudził od 73-letniego mieszkańca Wymysłowa pieniądze w kwocie 32.000 złotych. 


Wczoraj w Tuliszkowie na ulicy do pokrzywdzonego 73-latka podszedł mężczyzna i zaproponował mu załatwienie pracy. Praca miała być bardzo atrakcyjna. Polegała na stróżowaniu terenu hurtowni spożywczej 4 godziny dziennie. Za powyższą prace poszkodowany miał otrzymywać pensje w kwocie 1100 złotych. Zagadnięty mężczyzna przyjął propozycję załatwienia pracy. Mężczyźni wspólnie udali się do Turku, gdzie miały zostać załatwione wszelkie formalności. Jednym z warunków, na podstawie, których miała być przyznana praca była wizyta w firmie ubezpieczeniowej celem zwarcia ubezpieczenia. Sprawca tłumaczył pokrzywdzonemu, że za to, iż go zatrudnia ubezpieczyciel przekaże dla niego pieniądze. Pieniądze miały być przekazane na konto sprawcy we wskazanym banku. W trakcie pobytu w firmie ubezpieczeniowej wszelkie formalności załatwiał sprawca. Pokrzywdzony w tym celu przekazał mu dokument tożsamości oraz dokumenty świadczące o pobieraniu przez pokrzywdzonego emerytury. Po wyjściu z firmy ubezpieczeniowej Panowie udali się do banku, gdzie miały być przekazane pieniądze. W banku wszelkie formalności w imieniu pokrzywdzonego załatwiał sprawca na podstawie posiadanych dokumentów. Po kilkunastu minutach pobytu w banku sprawca odebrał od pracownicy pieniądze w kocie 22.000 złotych. Miały to być pieniądze przekazane przez ubezpieczyciela. Następnie Panowie udali się do następnego banku, gdyż jak twierdził sprawca ubezpieczyciel nie może przekazać tak dużej kwoty pieniędzy na jedno konto i kolejną transzę pieniędzy trzeba pobrać w innym banku. W banku ponownie zostały załatwione formalności, a pracownica wypłaciła sprawcy pieniądze w kwocie 9.000 złotych. Wychodząc z banku sprawca wręczył pokrzywdzonemu 500 złotych na poczet przyszłej wypłaty. Następnie udali się ponownie do firmy ubezpieczeniowej aby odebrać polisę. Gdy byli już na miejscu sprawca oświadczył, że za polisą trzeba jeszcze poczekać około 2-3 godzin. Z uwagi na długi czas oczekiwania Panowie postanowili się rozstać, a polisę odebrać w innym terminie. Gdy poszkodowany dotarł do domu o całej sprawie opowiedział swojej synowej. Po wysłuchania teścia synowa zaczęła podejrzewać, że doszło do oszustwa. Pokrzywdzony wraz z synem i synową udali się do banków, gdzie uzyskali informację, że 73-latek zawarł umowy kredytowe. Okazało się, że mężczyzna przez swoją naiwność i łatwowierność został oszukany na kwotę około 32.000 złotych.   
 Informacje te przekazujemy, aby przestrzec Państwa przed potencjalnymi oszustami.  Przedstawiona powyżej sytuacja pokazują jak w łatwy sposób  można oszukać i wprowadzić w błąd  starszą osobę. Apelujemy o większą rozwagę i uczulamy na podobne sytuacje. Już teraz wiemy jak działa sprawca. Z uwagi na to nie ułatwiajmy mu zadania. Jeśli komuś przydarzy się podobna sytuacja to proszę o szybką reakcję. Dzwońcie natychmiast na Policję pod nr alarmowy 997 lub 112. Tylko natychmiastowa informacja i szybka reakcja policji może doprowadzić do zatrzymania takiego  oszusta.
 

Powrót na górę strony