Kochasz? STOP Wariatom Drogowym
Data publikacji 31.07.2014
Z dniem 1 sierpnia rusza trzecia edycja kampanii „Stop Wariatom Drogowym”. Celem działań jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kampania skierowana jest do osób najbliższych kierowcom. Jej organizatorem są Policja i Fundacja PZU.
Trzecia odsłona kampanii „Stop Wariatom Drogowym” skierowana jest do
osób najbliższych kierowcom, które mogą wpływać na ich zachowanie podczas
jazdy. Ma ona promować pozytywne emocje. W ramach działań kierowcom
podczas kontroli drogowych będą wręczane niebieskie serca. Z początkiem
roku szkolnego serca rozdawane będą także w szkołach w trakcie pogadanek
z dziećmi i rodzicami. Serce umieszczone w samochodzie ma przypomnieć
kierowcy, że w domu czekają na niego bliscy i dla tego powinien jechać
ostrożnie. Przygotowano różne wersje serc, np. „Tato, czekamy w domu.
Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredy tu nie spłacę! Kocham, jedź
ostrożnie!”.Są także serca do wypełnienia przez siebie wymyślonym
napisem. Organizatorzy akcji liczą, się do końca roku w polskich
samochodach znajdzie się 2 mln serc. To wspólne działanie Policji i
Fundacji PZU ma na celu budowanie odpowiedzialnych postaw społecznych na
rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Poprzednie dwie kampanie przeprowadzone w latach 2005 i 2006 choć nie przekonały wszystkich do bezpiecznej jazdy to przyczyniły się spadku liczby wypadków i rannych. Ich celem było przede wszystkim pokazanie kierowcom nieodpowiednich i niebezpiecznych zachowań na drodze. Wtedy z kampania zetknęło się około 70 procent kierowców.
Poprzednie dwie kampanie przeprowadzone w latach 2005 i 2006 choć nie przekonały wszystkich do bezpiecznej jazdy to przyczyniły się spadku liczby wypadków i rannych. Ich celem było przede wszystkim pokazanie kierowcom nieodpowiednich i niebezpiecznych zachowań na drodze. Wtedy z kampania zetknęło się około 70 procent kierowców.