Aktualności

Uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku - stracił ponad 20 tysięcy złotych !

Data publikacji 02.01.2025

Tematyka działania oszustów to zagadnienie podejmowane w przypadku każdego z działań profilaktycznych Policji. Chociaż tyle się mówi o metodach ich działania, to w dalszym ciągu zbierają oni spore "żniwo" wśród przypadkowo wybranych "ofiar". Tak było i tym razem 40-letni mieszkaniec powiatu tureckiego odebrał telefon. Kobieta podająca się za pracownika Banku poinformowała pokrzywdzonego, że jego oszczędności są zagrożone. Finał rozmowy okazał się być dotkliwy w skutkach, bowiem jak się okazało mężczyzna stracił ponad 20 tysięcy złotych.

30 grudnia 2024 roku 40 - letni mieszkaniec powiatu tureckiego otrzymał telefon od kobiety podającej się za pracownicę Banku. Rozmówczyni poinformowała mężczyznę, że jego środku znajdujące się na koncie bankowym są w niebezpieczeństwie. Mężczyzna miał rzekomo wykonać przelew na znaczną kwotę, czego w rzeczywisości nie uczynił. Nie wzbudziło to żadnych podejrzeń 40 - latka i  kontynuował on rozmowę z "pracownicą banku",która polecila w celu zatrzymania pieniędzy na koncie pokrzywdzonego zainstalowanie aplikacji w telefonie. Mężczyzna postępował zgodnie ze wskazówkami podyktownymi przez kobietę, podając również informację co do swojego drugiego konta bankowego. Mężczyzna otrzymując wiadomości z numerami pin do bankowości elektronicznej przekazywał je kolejno pod numer wskazany przez rzekomą pracownicę banku.

Po chwili mężczyzna w celu weryfikacji podał również swojej rozmówczyni dane dotyczące numeru telefonu i numeru pesel swojej żony. Po zakończonej rozmowie mężczyzna próbował skontaktować się ponownie ze swoją rozmówczynią, jednakże kobieta, która odebrała telefon nie miała wiedzy co do jego wcześniejszej rozmowy z rzekomą pracownicą Banku. Po zalogowaniu się w aplikacji bankowej mężczyzna zorientował się, że został oszukany! Z kont bankowych należących do pokrzywdzonego oraz jego żony zniknęło łącznie ponad 20 tysięcy złotych.

Apelujemy po raz kolejny!

  • Zachowaj szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z wszystkimi osobami, które dzwonią do Ciebie w sprawie Twoich pieniędzy!

  • Nigdy nie podawaj przez telefon danych wrażliwych, a tym bardziej tych dotyczących kodów BLIK czy innych kodów autoryzacji!

  • Nie bądź łatwowierny i nie ulegaj presji chwili, czasami kilka minut zastanowienia jest niezbędne do podjęcia rozsądnej decyzji!

  • Kiedy otrzymałeś już taki telefon, zadzwoń do swojego Banku i faktycznie potwierdź ten fakt, co do rzekomej transakcji!

  • Nie wierz w każdą przekazaną telefonicznie historię! Prawdziwy pracownik Banku nigdy nie będzie żądał przelania Twojej gotówki na inne konto bankowe! 

      Pamiętaj ! Pomysłowość oszustów nie zna granic! Nie daj się oszukać!

 

mł.asp. Malwina Laskowska

Powrót na górę strony